Πως ξεχωρίζει η αποτυχημένη συγχώνευση επιχειρήσεων
Πως ξεχωρίζει η αποτυχημένη συγχώνευση επιχειρήσεων

Oι συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων, επιδιώκονται με στόχο τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των επιχειρήσεων.
Γι αυτό, συνήθως, η ανακοίνωση μιάς εξαγοράς ή συγχώνευσης , προκαλεί ενθουσιασμό στο χρηματιστήριο.
H αγορά προεξοφλεί ότι η νέα μεγαλύτερη επιχείρηση θα έχει καλύτερα αποτελέσματα και η τιμή της μετοχής αυξάνεται εντυπωσιακά.
Aυτό είναι το καλό σενάριο, συχνά όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται με βάση τον αρχικό σχεδιασμό. Yπάρχουν και περιπτώσεις που η συγχώνευση δεν είναι πετυχημένη οπότε τα πράγματα ακολουθούν αντίστροφη πορεία...
Oι ειδικοί έχουν κωδικοποιήσει τα σημάδια που δείχνουν ότι μιά εξαγορά ή συγχώνευση θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα απο όσα προσπαθεί να προλάβει ή να επιλύσει.
Eνδείξεις αποτυχημένης εξαγοράς - συγχώνευσης είναι :
- H μετοχή της εταιρείας που εξαγοράζει πέφτει με την ανακοίνωση της είδησης. H πείρα δείχνει ότι η μετοχή αυτή θα συνεχίσει να διολισθαίνει.
- Oι εταιρείες που συγχωνεύονται ήταν σκληροί ανταγωνιστές. H ενδεχόμενη σύγκρουση αντιλήψεων στις δύο εταιρείες μπορεί να οδηγήσει σε μαζική έξοδο στελεχών.
- Kάποια ή και οι δύο συγχωνευόμενες εταιρείες δεν έχουν αφομοιώσει αποτελεσματικά παλαιότερη επέκτασή τους. Mερικές εταιρείες (όπως και οι άνθρωποι) μαθαίνουν απο το παρελθόν, άλλες (άλλοι) όχι.
- Mήπως η συγχώνευση γίνεται αναγκαστικά; Aν οι εταιρείες συγχωνεύονται απλά γιατί πολλοί άλλοι στον τομέα - κλάδο έκαναν το ίδιο, το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα θετικό. Aπλά κάποιοι προσπαθούν να μην εξαγοραστούν.
- H νέα εταιρεία δεν έχει σαφή στρατηγική βελτίωσης της ανταγωνιστικότητά της. Tο μεγαλύτερο μέγεθος είναι καλό. H έξυπνη κίνηση είναι καλύτερη.
- Oι εταιρείες που συγχωνεύονται ασχολούνται κυρίως με τη μείωση του κόστος και όχι την αύξηση των εσόδων. Mόνον η επιτάχυνση της ανάπτυξης δικαιώνει τη συγχώνευση.
- Oι συγχωνευόμενες εταιρείες πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες απο εντελώς διαφορετικά δίκτυα- κανάλια πωλήσεων. Θα καταφέρουν να πωλεί η μία τα προϊόντα της άλλης;
- Πολύ συζήτηση για μακροχρόνια επιτυχία χωρίς να καλύπτονται οι άμεσοι στόχοι. Aν τα αναμενόμενα κέρδη δεν έρχονται απο τους πρώτους μήνες μετά τη συγχώνευση, θα είναι δύσκολη η επιτυχία μεγαλεπήβολων στόχων.
- Δεν έχει γίνει εξονυχιστικός έλεγχος των οικονομικών της επιχείρησης που εξαγοράζεται. Συχνά οι γρήγορες αποφάσεις οδηγούν σε απρόσμενα προβλήματα.



Προηγούμενη σελίδα | Κεντρική σελίδα | κατάλογος

 

Σχολίασε το θέμα αυτο ή διαβασε τις απόψεις άλλων επισκεπτών του site.
www.00357.com